Dobrodružství Pirátská Ponorka, část 1.

15. ledna 2007 v 21:55 | Eilonwy |  Dračí Doupě

Moje dobrodružství, je to takový spíš akčňák, postavy nemají moc šancí přemýšlet a už vůbec ne smlouvat :o)...


Pirátská Ponorka


Toto dobrodružství se odehrává na moři. Spíše v ponorce chci-li být přesnější. Vhodné pro postavy tak na 3. úrovni. Spíš na rozehrání nové skupiny. Já a moje družinka jsme to hráli asi takto:


Dědula
Když jednou postavy projížděly okolo moře, potkaly starého dědečka.
"Áááá, zdravím vás poutníci." řekl chraptivým hlasem starý dědula, který vypadal, jako kdyby ani nikdy neviděl čistotu a lepší šaty. Nejspíš na to ten starý chasník neměl. Měl totiž jen otrhané kalhoty, starou špinavou košili a přes záda měl něco podobné otrhanému plášti. Měl šedivé velmi dlouho nečesané a nemyté slepené vlasy a dlouhý vous skoro 50 coulů. Přes krk mu visel na kůži zub z nějaké ryby. "Copak tady urození pánové pohledávají? Takováhle poušť není moc dobré místo pro někoho jako jste vy." Řekl děda a trochu se na ně ušklíbnul. Postavy tam s ním budou asi chvíli vykecávat, třeba co tam dělá vlastně on a kdo vůbec je.
Takže:
Dědek jménem Noi bydlel s rodiči v malém městečku Sahni. Rodiče mu umřeli na těžkou nemoc, když mu bylo 15 let. Ujal se ho tedy jeden starý rybář-jeho strýc a naučil ho, jak se uživit u moře. Když bylo Noiovi 22 let, tak mu strýc umřel. Žil si celkem spokojeným a normálním životem. Když mu bylo 95, našel ve zplesnivělé podlaze, kterou se snažil opravit, mapku cesty k pokladu. K tomuto pokladu se on sám nemohl dostat, protože už nemohl chodit a jeho svaly už nebyly to, co bývaly. Teď už je mu 102 let. Ryb v moři začalo rapidně ubývat a Noi už se nemůže uživit. Samozřejmě na ně hned všechno nevyklopí, ale bude odpovídat na slušně položené otázky. Pokud ho urazí, už se s nima nebude chtít bavit a pro dobrodruhy dobrodružství končí.



Nabídka:
"Ehm, pánové? Vy takoví silní a udatní... Neměli byste zájem o nějké to bohatství?"
Dědula jim řekne, jak už je to pro něj hrozné. Nemá co by do pusy dal a na moře se on vydat nemůže. Řekne jim, jak našel tu mapu a bude je hrozně prosit, aby mu pomohli. Pokud mu řeknou, že ano, zavede je do své chaloupky a vše jim vysvětlí. Pokud ne, dobrodružství končí.
Postavy se mu hodí, protože když by našli poklad a rozdělili se s ním, měl by dostatek peněz od konce života.

Chaloupka

"Tak tohle je můj skromný příbytek."
Dabi: "To je OPRAVDU skromný."

Už z dálky je vidět malinká rybářská chaloupka. Z dálky je tedy hezčí než zblízka. Má malou terásku se dvěmi židlemi a jedním plesnivým stolem. Všude okolo jsou rozvěšeny rybářské sítě a nade dveřmi je hlava nějaké ryby. Ke dveřím vede pár schodků. Když vstoupí dovnitř, nevypadá to tam o moc lépe než z venku. Je cítit silný pach mrtvých ryb a zpesnivělého dřeva. (slabší postava může ze zápachu i omdlít. Dá se vzkřísit normální vodou.) Uprostřed je stůl se špinavým nádobím plný mrtvích much a mezi tím se povalují haldy pergamenů. U severní zdi stojí skříň, která vypadá, že se brzy rozpadne. U stolu pak čtyři židle. Směrem k moři je jedno rozbité okno a vedle dveří jsou ještě dvě. Celý dům, je jedna místnost. Na dalším pracovním stole je pak rozkuchaná ryba, zplesnivělá a sedí na ní hromady much, které bude dědek snažně odhánět. Vedle ryby je zabodnutá do stolu zrezivělá dýka.

Mapa:
Když Dědek vejde do chajdy, první co udělá bude, že začne nadávat na ty blbé mouchy, které musí pořád odhánět. (Pokud se ho postavy budou ptát proč tolik nadává, řekne jim, že se neůže zbavit much, které ho pořád v chajdě otravují. Když mu postavy nabídnou, že mu tady uklidí a zbaví ho much, bude strašně rád a řekne jim, že hodnějši lidi ještě neviděl.) Nabídne jim, jestli by si nechtěli dát něco k jídlu a ukáže na tu zplesnivělou rybu na pracovním stole. (Pokud ji některá z postav sní, alespoň kousek, bude mít příští dvě kola velké bolesti žakudku). (Pokud zloděj něco ukradne, dědula si toho všimne a okamžitě je bude chtít vyhodit. Tím by pro ně dobrodružství skončilo.) Pak smete ze stolu všechno to haraburdí a nechá na něm jen jednu mapu. Když ji rozevře, odhalí se nákres Sinajského moře a ostrovu na něm. Dědula jim vysvětlí, že to je ten ostrov, na kterém poklad je. Ukáže jim strom, od kterého počítat 43 kroků a vysvětlí vše okolo plavby. Chvíli tam nejspíš zůstanou a pak by se mohli vydat na cestu. Pokud je zrovna pozdní odpoledne, dědula je vyzve, aby u něj přespali vyjeli na plavbu až ráno. Jak se rozhodnou, je na nich. Pokud by tu spali, vytáhne Noi ze skříně velmi pěkné deky a ustele jim na terase.

Plavba

"Vstávat! Rychle, rychle..."
Malory: "Co jsi říkala maminko?"

Ráno, popř. v jiný čas, zavede Dědula postavy k severní stěně a ukáže někam do dálky. Vydají se tedy na cestu a když dojdou blíž, je vidět, že tu kotví krásná rybářská loď. Není opečovávaná tak jako chaloupka. Tahle loď vypadá krásně. Noi je zavede dovnitř a je vidět, že se o ni opravdu dobře stará. Zavede je do podpalubí a provede je celou lodí. Uvnitř je kuchyň, dobře vybavená s mnoha policemi a skříňkami. Ukáže jim také spíšku ve které jsou potraviny a lahve s čistou vodou. Tyhle potraviny nejsou ani zkažené, ani zpesnivělé, ale v dobrém stavu. Dále má loď tři kajuty s postelemi a skříní. Je to velká loď. Funguje jako plachetnice. Když byly postavy ještě u Děduly doma, naučil je, jak tuhle loď ovládat. Dá jim mapu a odejde k sobě domů.

Žralok

Keila: "To snad není možný. Kam ta kořalka zmizela? Musím si jít pro další."
Žuch!! "Aha. Tak teď už vím kam zmizela. Sakra! Zvedněte mě někdo!"

Plavba by měla probíhat bez problémů, pokud si je ovšem postavy nebudou vytvářet sami. Asi po jednom a půl dni plavby se začne kolem lodi motat žralok. Bude postupně přibližovat k voru. Pokud na něj postavy zaútočí lukem nebo kuší, šíp se od žraloka se zaduněním odrazí a spadne do moře. Postavy s velkou všímavostí zjistí, že se od něj odráží jako od plechu. Asi po půl hodině se žralok přiblíží tolik, že už si toho mohou všimnout všichni. Veškeré útoky mečem nebo lukem jsou marné. Postavy budou asi trochu zmatené, protože se žralok zastaví úplně těsně vedle voru a povypluje směrem vzhůru. Postavy zjistí, že žralok je vlastně celý plechový. Pokud jsou na palubě nějaká zvířata, přeskočí na žraloka a začnou to tam zkoumat (např.: pes nebo kouzelníkův přítel). Pokud na palubě žádná zvířata nejsou, ploutev od žraloka se s písklavým zavrzáním nepatrně pootevře. Toho si všimnou všichni. Nejpravděpodobnější je, že tam dobrodruhové vlezou a otevřou víko (ploutev).

Dolů povedou schodky. Když postavy sejdou po schodech, octnou se vmalé místnůtce, tak sáh na dva velká s jedněmi malými dveřmi naproti schodkům. Buď se postavy mohou sebrat a utéct zpátky na loď, pak by to pokračovalo tím, nebo nejspíš půjdou dveřmi dál.

Ponorka

Pokud se tedy rozhodnou, že půjdou a zavřou za sebou víko, ponorka se potopí asi o dva metry, aby postavy nemohly ponorku opustit. Jestliže ale postavy víko od žraloka nezavřou a půjdou dveřmi dál, ponorka se začne potápět a dovnitř se nahrne voda. To ovšem můžou dobrodruzi přežít, když použijou nějaké kouzlo nebo se na místě zbaví všech těžkých věcí, co si s sebou nesou, mají šanci vyplavat z ponorky víkem.
V horším případě se všichni nebo některé z postav utopí. Také záleží na dovednostech postav. V tom lepším případě, když půjdou dveřmi a zavřou víko:
Když vstoupí octnou se v obrovské místnosti plné mrtvých ryb.

Velká síň:
Projdou rozvrzanými železnými dveřmi, které jsou celé zrezivělé a skřípou písklavým zvukem. Podlaha je mokrá a klouzavá všude okolo se povalují celé nebo jen kousky ryb, různě velkých, od okounů až po sardinky. Místnost je z jedné strany oblouková a z další dvě stěny se scházejí do zahnuté špičky. U té obloukové zdi vede mostek, od jedněch dveří k druhým, přes celou místnost. Zbytek je zálét vodou plnou mrtvých ryb. Postavy s větší inteligencí než 15, si mohou všimnout, že se octli nejspíš v tlamě toho obrovského žraloka. Strop je vrásčitý se stovkami ostrých zubů, které jsou i na spodní straně tlamy.

Tohle se jim neříká:
Tak tuhle místnost používají piráti jako lovnou. Další ze skvělých nápadů kapitána Flaxooua, o kterém napíši o pár odstravců níž. Piráti se musí nějak živit a tak jim jejich skvělý žralok naloví ryb dostatečně. Piráti nejedí jenom ryby, ale i pšeničnou kaši, bramborové placky, kuřata, hovězí. Zkrátka všechno. Jednou za měsíc totiž piráti kotví mezi skalami a vyplouvají na člunech do města, aby doplnili zásoby.
Pokud dobrodruhy napadne vzít si s sebou pár ryb, klidně mohou, ale musí si dávat pozor, aby nespadli do vody mezi ryby. Potom by páchly velmi odpudivě a musel by je někdo vytáhnout. Taky by jim mohlo být špatně.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Emdor Emdor | E-mail | 13. února 2007 v 7:47 | Reagovat

Je to dobře nachystané a zajímavé,na druhou stranu DrD se odehrává v období středověku, jak může taková ponorka fungovat?Nuklearní pohon?

2 Eilonwy Eilonwy | Web | 13. února 2007 v 18:38 | Reagovat

Emdor: Magická síla... Vem si, jak neuvěřitelně byl ten kapitán inteligentní a skoro celý život žil s kouzelníkem...:o) a kromě toho, každý svět je trošku jiný... někdo má střelný prach a výbušniny a někdo je tam ani nechce a používá jenom zbraně z kovu a dřeva...:o)

3 Emdor Emdor | 16. února 2007 v 14:50 | Reagovat

není-li kouzelník nebo theurg...

4 Aslan Aslan | Web | 9. srpna 2007 v 20:14 | Reagovat

a dračí doupě se neodehrává jenom ve středověku ! drd může být klidně v temném středověku nebo třeba v období napoleonských válek :-)

5 Eilonwy Eilonwy | Web | 9. srpna 2007 v 21:03 | Reagovat

Aslan: "To ano," připustí. "Ale záleží na tom, kde hrajem," usmála se.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama